Hyppää sisältöön

Rovaniemen Kuninkuusraveissa vieraili tyytyväisiä kävijöitä – 80 prosenttia suosittelisi tapahtumaa muille

Rovaniemen Kuninkuusraveista toteutettiin kävijäkysely, jonka avulla tutkittiin muun muassa kävijöiden tyytyväisyyttä tapahtumaan sekä heidän rahankäyttöään Rovaniemen alueella.

Kyselyssä kiitosta saivat Rovaniemen raviradan viihtyisyys ja tunnelma tapahtumassa.  Kehuja sai erityisesti myös henkilökunta, joka oli raveissa ystävällistä ja palvelualttiita. Asiakastyytyväisyyteen vaikuttaa paljon selostus ja haastattelut, joissa onnistuttiin Rovaniemellä. Äänityöläiset tekivät erinomaista työtä. Myös Rovaniemen raviradan ainutlaatuista katsomoa kehuttiin.

Lipunmyynti ja sisääntulo tapahtumaan onnistuivat sujuvasti, raveissa viihdyttiin hyvin, mutta parantamisen varaa jäi asiakkaiden paluukuljetuksissa raveista. Asiakkaat olivat suurilta osin tyytyväisiä, sillä 80 prosenttia suosittelee ehdottomasti Kuninkuusraveja myös muille. Suositusprosentti kasvoi edellisvuoden Kuninkuusraveista.

Rahaa asiakkaat käyttivät yhteensä 14 miljoonaa euroa Rovaniemen alueella. Tästä puolet, 7 miljoonaa, käytettiin Rovaniemen raviradalla. Rahaa käytettiin enemmän kuin aikaisempina vuosina, mikä selittyy ainakin osittain sillä, että kävijät viipyivät Rovaniemen alueella pidempään kuin edellisvuosien Kuninkuusravien paikkakunnilla.

Rovaniemen Ravirata Oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Rajaharju on ilahtunut kävijäkyselyn tuloksista. – Erityisen iloinen olen siitä, että Kuninkuusravien vieraat kehuvat asiakaspalvelua ja sitä kuinka ystävällisiä me täällä Lapissa olemme, Rajaharju kertoo.

Kuninkuusravien kävijäkyselyyn vastasi yli 2000 Rovaniemen Kuninkuusravien vierailijaa.

Kuninkuusravien kävijäkyselyn toteutti yhteistyössä Suomen Hippos ja Rovaniemen, Lahden ja Seinäjoen raviradat.

Lisätietoja,

Suvi Louhelainen, kehityspäällikkö

Puh. 050 574 5920
suvi.louhelainen@hippos.fi