Suomen Hippoksen markkinointi- ja kehityspäälliköksi on valittu Tomi Himanka, 46. Himanka aloittaa pestissä huhti-toukokuussa.
Tomi Himanka on raviurheilun kivenkova ammattilainen, jolla on kokemusta lajin parista monelta saralta. Himanka on toiminut vuodesta 2009 Lahden Jokimaan ravikeskuksen toimitusjohtajana, ja viimeisimpänä sulkana hatussa on vuoden 2019 hyvin onnistuneet Kuninkuusravit.
Viime vuosina yrittäjätaustainen Himanka on laajentanut osaamistaan urheilumarkkinoinnin erikoistumisopinnoilla ja vuonna 2017 hän suoritti Vaasan yliopistossa kauppatieteiden kandidaatin tutkinnon.
”Olen ajautunut raviurheilun töihin pelaamisen kautta ja nyt tehnyt pitkän pätkän tapahtumien parissa. On todella hienoa jatkaa työskentelyä lajin parissa uudessa roolissa, nyt keskusjärjestön näkövinkkelistä katsottuna”, Himanka kertoo.
Vuodet Jokimaan ravikeskuksen toimitusjohtajana ovat kartuttaneet Himangalle paitsi merkittävää kokemusta ravitapahtuman järjestäjän arjesta, myös luoneet hollolalaiselle hyvät verkostot urheilumaailmassa. Himanka nostaa ison arvon hyvälle suhteelle nykyisiin kollegoihin.
”Se tulee olemaan tärkeä asia jatkossa, sillä raviradat ovat yksi Suomen Hippoksen tärkeimmistä sidosryhmistä. Tunnen myös ravitapahtuman läpikotaisin, ja oppi aika monesta ravitapahtumasta, mukaan lukien tuoreet kokemukset onnistuneista Kuninkuusraveista, auttaa löytämään uusia keinoja tapahtumien kehittämiseen”, Himanka uskoo.
Himangalla on pitkä tausta raviurheilusta paitsi alan ammattilaisena, myös ruohonjuuritason harrastajana. Viisivuotias suomenhevonen Eräsmies tuo elämyksiä hevosenomistajana, ja hevoshistoriasta löytyy myös muutama oma kasvatti.
”Minulla on kova usko upeaan lajiimme ja haluan nähdä tulevaisuuden positiivisena. Tämän työn kautta pääsen vaikuttamaan siihen, miten raviurheilu tulevaisuudessa pärjää. Meillä on haasteita, mutta haasteet on tehty voitettaviksi”, Himanka paaluttaa.